Dear Followers :)

Perkhemahan PKBM(D) Peringkat Negeri Selangor 2012

Perkhemahan ? Oppss , I don't think so . Ini Pembangunan PKBM(D) Peringkat Negeri Selangor
Sebab bukan ye tidur dalam khemah pon , tidur dalam Asrama :D HAHA
Walaupun aku rasa kurang best sebab tidur dalam Asrama + yang join PKBM Negeri ni siket , Tapi aku rasa meriah gila ! Seriouly

Aku fikir dah tak boleh join Kem PKBM lagi sbb dah Form 6 , sekali ada rezeki lagi , Hahahaha . Tapi just jadi Urusetia lahh , Sebab Klang jadi Tuan Rumahh
Hahaha :D

Ni aku bagi result PKBM yee
PKBM Daerah Klang :
Johan Kawad Bersenjata Peringkat Negeri Selangor (PKBM)
Johan Menembak Berkumpulan 
Johan Menembah Jatuh Piring 
No 4 Merentas Halangan 
No 4 Compass Marching

Keseluruhan No 2

Aku bangga dengan korang kadet , Hahaha :D

First Day ( Ahad , 3 Jun 2012 )
Pagi tuu kadet kadet semua bersiap pukul 8 lagi , padahal register pukul 1 . Cerita macam jauh sgt je kem tuu , Dekat Sekolah Teknik Klang je . Jalan kaki pon sampai -_- tapi semangat punya pasal . Hahaha . 
Maklumlahh , malam tadi dah main telor dengan tepung . Tidur sekolah , wahh wahh 
Bla bla bla bla bla , pukul 1 , Register bla bla bla , Kemas asrama .
Btw , Urusetia digelar ' Pacat ' oleh Staff staff PKBM o_o
Okay , habis untuk first day sebab tak de event and banyak taklimat taklimat jee

Second Day ( Isnin , 4 Jun 2012 )
Ohh , bangun pagi je budak budak dah siap untuk first Event . Compass Marching ( Baca Peta )
Okay , aku terang kan siket pasal Compass Marching ni 
Diwakili oleh 10 Kadet and 2 Kadet Simpanan 
Kadet dibekalkan dengan Peta , Kompas , Protector ( Geometri Set ) 
Lepas tuu kadet kena cari Checkpoint dalam peta tuu
N then 10 orang kadet ni akan di turunkan di tempat yang berlainan setiap daerah 
N then pandai pandai lah carik checkpoint tuu , HAHAHA
Susah tak ?

' Team Compass Marching '

' Oit kadet ? kena Jemur kaa ? HAHA '

Third Day ( Selasa , 5 Jun 2012 )
Okayy , time hari ni ada 3 Event dalam 1 hari . Menembak , Menembak Piring dan Merentas Halangan
Dekat Kem Tentera Sg Besi
2 orang pacat telah dipilih untuk jaga budak budak ni , Aku dengan Haffiq .
Time ni lah paling best . Dari Klang ke Sg Besi Escord ! PERH ! Sumpah rasa macam aku ni VVVVIP ! HAHAHA
Aku kena jaga budak Merentas Halangan , Haffiq jaga budak menembak .
Okay , aku cerita merentas halangan dulu . Kadet Daerah Klang dapat undian giliran pertama
Aku kena bawak air 100 Plus 4 botol , Lepas tuu Air botol1 kotak . SORANG SORANG TAU !
Bapak berat -_- Nasib baiklah mcm rasa dah biasa bawak benda benda berat time Kadet dulu 
Keputusannya boleh lahh , Dapat no 4 .

' Team Merentas Halangan '

Okayy , menembak pulakk . Sebab giliran pertama merentas halangan , budak budak merentas halangan balik awal . Aku lepak dengan Haffiq tengok budak-2 menembak .
Event ni yang paling aku tak mengharap sgt untuk menang sebab budak budak takde latihan Menembak langsung ! Lagi lagi junior junior , first time menembak .
Tapi Alhamdulillah , Kitorang dapat Johan ! Allah bagi rezeki , Alhamdulillah sgt sgt
Daripada top 3 menembak individu , Second and third place ialah budak PKBM High School Klang :)

' Team Menembak "

Menembak piring , event ni pon kitorang Johan sebab yang menembak semua senior senior . 
Event ni kalah mati . 1 Team tembak piring 4 orang . kena jatuhkan kesemua 10 piring .
And , team kita , ialah team yang pertama jatuhkan piring dalam semua game kalah mati ni
Hahaha , dah berpengalaman lah menembak .
Merasa jugak pegang menembak sebab selama ni yang pegang menembak Daerah Sabak Bernam


Fourth Day ( Rabu . 6 Jun 2012 )
Event : Kawad Bersenjata ( M-16 )

' Persiapan Terakhir '

Event yang paling aku tunggu tunggu , event yang dah lama kita pegang , dari zaman senior senior kitorang dulu . 
Alhamdulillah , kita Johan lagi tahun ni . Btw , kita jugak pegang Ketua Platun Terbaik
Hahaha , aku tahu kita boleh menang :) Sebab kita punya statik mmg Tentera punya statik sebenar , bukan mcm daerah lain , pelik pelik je -_-
Tahniah Kadet ! :) Aku sebagai senior , bangga gila denga korang . Senior senior atas aku jugak turut bangga ! 

' Hormat ! Hormat Senjata ! Hormat ! '


Btw , malam selepas kawad kaki ni Malam Akrab , Makan , perhh ! 4 ekor kambing dibakar , Seekor untuk VIP and 3 Ekor untuk kadet kadet Negeri selangor ! Perhhh ! 
Kitorang team pacat kaw kaw melantak Daging kambing tu ! HAHAHA
Lepas tu malam berpeluh peluh ! Daging kambing kan boleh buat badan kita panas , Haha
Btw , bukan kitorang yang datang kat Daging kambing bakar tuu , Daging tuu yang datang kat kitorang team team pacat . Hahaha .

' TERIMA KASIH STAFF ISMADI , STAFFLAH STAFF PALING BAIK , SPORTING , BEST , OTAI ! '

Staff ni lah jurulatih kitorang :) 

And then , seperti biasa . Setiap daerah kena buat persembahan malam tu , Hahaha
Aku tak nak cerita Klang buat persembahan apa , HAHAHAHAHAHAHA ! xD

' Kan aku cakap aku tak nak cerita , sbb aku pon tak tahu apa dorang buat ni -_-" '


Last Day ( 7 Jun 2012 , khamis )
Mcm biasalah , last day mesti dah berkemas kemas nak balik kan ? hahaha
Pagi tuu ada penyampaian hadiah Oleh Panglima 11 Briged . Perhh ! :D
Bla bla bla bla , pemilihan untuk budak Kebangsaan , 14 budak daerah Klang pergi Kebangsaan , Quota terbanyak , Daerah lain , 4 orang , 7 orang macm tuu . 
Hahahaha , normal lah tuu :) Kalau ada Kaptain Rosli , comfirm Klang je semua yang pergi Kebangsaan :) Hahahaha

The End , Kalau pict lagi aku update :)

Korang jugak boleh tengok pica pica Pacat Photographer kat sini -->

Ahad ( 3/6/2012) Pendaftaran
Isnin ( 4/6/2012) Compass Marching
Selasa ( 5/6/2012 ) Menembak
Selasa ( 5/6/2012 ) Merentas Halangan
Rabu ( 6/6/2012 ) Kawad Bersenjata

Link Pacat pacat Photographer :
Muhd Fattah
Syaffin Nuha





p/s : Ignore if got TYPO -_-









No comments:

Post a Comment